måndag 31 augusti 2009

Uppdatering.

Ett oroligt dygn. G. mår fortsatt hyffsat, han har dock stora problem att röra sig. Får se vad läkarna säger om det imorgon.

//

Trazzla

lördag 29 augusti 2009

Ibland klämtar varningsklockor...

Ibland får man helt enkelt en stenhård smäll istället.

Inatt kom min älskade G. mycket nära döden i en bilolycka. G. mår, under rådande omständigheter ganska bra, bara det faktum att han lever är helt otroligt...
Vi fick oss alla en smäll. Livet är skört, vi vet aldrig när det är dags. Ett uttryck många använder, men man undrar hur många som verkligen funderat igenom det.

G! I can't believe how close I was to loosing you forever... What would I be without you ?
I love you... more than words can describe.

A! Thanks for being there. You're a good friend.

//

Trazzla

måndag 24 augusti 2009

Hur stavar man till ormkvalster ?

Jo. H-E-L-V-E-T-E !

Köpte mig en fin lite Kungspytontjej på Fyra Tassar i Linköping för drygt en månad sen. Nu har det visat sig att den fina lilla Kp:n kryllar av kvalster. Förbannad är inte ordet. Eftersom hushållet innefattar ett flertal reptiler så innebär detta att det blir HELSANERING.

Alla ormar överflyttas i burkar med simpel inredning modell tidningspapper och vattenskål.

Alla ormar badas dagligen. ( så krypen drunknar... förhoppningsvis.)

Alla burkar städas hysteriskt noga varje dag. Pappret byts, burkarna skuras, skålarna skuras.

All, och jag menar ALL, organisk inredning i terrarierna kastas.

Alla terrarier samt kvarvarande inredning skall skuras i något giftigt flera gånger om.

Krakarna får inte flytta hem förrän de varit kvalsterfria minst fem veckor.

Shit....

Det här hade jag verkligen helst sluppit.....
Man kan helt klart ägna sin tid åt roligare saker.

Stort TACK till Felin som hjälpte mig tömma alla burkar och möblera om på djuren.


//

Trazzla



söndag 16 augusti 2009

Nu är det slutfestat hos Trazzla.

Ett fåtal ( läs två, ni vet vilka ni är) är undantagna.

Resten av er får hitta någon annan stans att vara. Känner du dig träffad så är det nog meningen.
Ni beter er som svin. Skitar ner, tar inte hänsyn, är fräcka i mun, stjäl (vad i helv*** !?!)

Så ... Finito. Nu vet ni det. Ni behöver inte ens testa att ringa och drop-in-visiterna är det slut på. Fortsättningsvis blir ni inte insläppta, så ni kan bespara er promenaden hit.

//

Trazzla *galet förbannad*




tisdag 11 augusti 2009

Inget vidare väder....

Kan tänkas att det blir ett nattbad iaf. Gäller väl att passa på nu, innan det blir snöstorm och drivis igen.

Terrariebygget står still i brist på pengar. Hoppas kunna handla lite färg och komma vidare på fredag. Lägenheten ser ut som en byggplats. Grejer överallt. Ganska irriterande.

En liten låga av hopp tändes häromdagen.. Den brinner än, om än svagt... Hoppas den håller sig vid liv och utvecklas till något mer.

//

Trazzla

måndag 10 augusti 2009

Myggbiten !!!

och nu snackar vi inte om fem eller tio bett.... snarare hundra. KLIAR! Tror jag blir tokig....

//

Trazzla

söndag 9 augusti 2009

Nattbad i varamon på g...

Ska bli riktigt skönt i den här värmen. Hade hellre befunnit mig på andra aktiviteter med en viss speciell, men i brist på det så... får det duga =)

//

Trazzla




torsdag 6 augusti 2009

Konstaterade...

vid 04.00 i morse att det inte var någon poäng i att sova. Håller mig uppe tills ikväll istället så jag somnar då.

Imorgon kommer grabbarna hem, tänkte jag skulle måla terrariet då, om jag känner dom rätt så tycker de säkert det är kanonkul att kladda färg.. Såå.. varför inte ?
Måste ta tag i allt fint damm efter sågandet av skivorna till bygget med, det där dammet kryper in precis överallt. Vetefasen hur jag ska bli av med det igen..

//

Trazzla





Mitt i natten... Igen..

Lyckats tvärpaja min dygnsrytm för hundrade gången. Får försöka vända tillbaka den igen snart.

Bygger terrarium för fulla muggar, börjar se ut som något nu faktiskt. Ska på ett lager puts till och sedan färg, sen ska det nog vara dags för inflyttning.

//

Trazzla


lördag 1 augusti 2009

Blivt dålig på att hålla bloggen uppdaterad..

Ska skärpa mig.... Snart...

//

Trazzla