Typiskt mig iofs.
Överlevde piercingprojektet... kommer nog aldrig mer göra en endaste liten piercing däremot, mycket skit fann sin väg genom smärtan och till ytan.
Tog illa på psyket. 3 intimpiercingar var nog 2 för mycket..
Gränsen för mitt psykiska välmående var nådd redan efter första, mådde riktig dåligt efter andra och fick total panik vid tredje. Som tur var hade jag Felin med och hon lyckades dra mig ur det innan det blev en total panikångestattack.
Kom på någonstans efteråt att man kanske inte bör trycka sina mentala gränser hur långt som helst. Det jag går igenom nu kan nog närmast liknas vid en bdsm-crash-bigsize. Att jag kunde få så mycket skit att stiga till ytan med så små medel slog mig som en chock. Hoppas nu bara att jag kan hålla det i styr, har god stöttning utifrån som tur är.
Stort tack till P som slutförde piercingarna trots storgråtande Trazzla, hade vi slutat hade jag nog aldrig fått de sista två gjorda. Hoppas nu bara att dessa läker fort och smidigt.
Fick ett mail ifrån advokaten idag där h*n talar om att tinget avslagit grabbens pappas sista krav om ultimatum kring umgänget. Äntligen blåser det lite åt mitt håll. Detta innebär att papporna inte längre kan strunta i att köra hit ungarna utan konsekvenser.
Största och bästa nyheten på länge är dock att Suz och hennes lilla troll fick sitt julmirakel !!!
På schemat idag.... Stadsvandring med tillhörande shoppingrunda. Myskväll med vänner senare idag och sen nyårsafton imorgon så klart !
Dock blir det nog inga större utsvävningar på den här adressen eftersom jag inte kan lämna valparna ensamma bland alla raketer. Så jag skulle tro att kvällen blir ganska sansad.
Just det.. Felin hamnade under nålen med... Så vi är "rättvist ömma" iaf =)
//
Trazzla
onsdag 30 december 2009
måndag 28 december 2009
Terapi för smärtnjutare...
Dagens variant... ett piercingprojekt.
Som moraliskt stöd plockar vi med Felin som givetvis också ska luras in under nålen =)
Bilder kommer (av förklarliga skäl) INTE läggas upp ! =)
//
Trazzla
Som moraliskt stöd plockar vi med Felin som givetvis också ska luras in under nålen =)
Bilder kommer (av förklarliga skäl) INTE läggas upp ! =)
//
Trazzla
lördag 26 december 2009
Näsan över isen...
Alltid något.
Istället för att få en mysig helg med barnen... åka pulka och hitta på bus så sitter man här ensam. Lillgrabbens så kallade pappa vägrar att köra hit honom för andra helgen i rad (igen). Det är alltså 4 veckor sedan han var här och nu går det ytterligare 2 veckor till nästa gång. Det är ju inte första gången han gör så här heller.
Blir alltså ingen jul, inte heller kan vi fira stora sonens födelsedag som det var tänkt.
Verkligen att sätta barnens bästa först... eller ?
Vad gör man när det finns en lag som reglerar hur saker ska vara men inget som backar upp lagen om den inte följs ?
Det finns alltså ingen konsekvens.
Måste också passa på att skicka en litet tack till alla er som stöttat upp mig sista tiden. En speciell tanke till en man på DS som, trots sin egen enorma sorg tog sig tid och ork att skicka en tanke och en påminnelse om att hur illa det än är, så går man vidare på något vis. Du vet själv vem du är. Och Suz, min älskade vän som alltid finns.
Annars händer det inte så mycket här just nu. Som tur är har jag hundarna som håller mig på fötter. Hur illa det än blir så kan de alltid få mig att le. Hur gärna man än vill ligga kvar i sängen så kan man inte när de sätter fart och tycker det är dags att gå upp.
Jag menar, 8 bordercollietassar i magen och två iskalla valpnosar i ansiktet kan få upp vem som helst.
Valparna ser till att det aldrig riktigt blir tid till att sitta och fundera och just nu är det precis vad jag behöver. Bli distraherad. Skratta. Tänka på annat.
Vad dagen bjuder på vet jag inte riktigt än, men något ska man väl kunna hitta på, nu ska vi iaf ut och ha snörally med valpisarna i trädgården.
//
Trazzla
Istället för att få en mysig helg med barnen... åka pulka och hitta på bus så sitter man här ensam. Lillgrabbens så kallade pappa vägrar att köra hit honom för andra helgen i rad (igen). Det är alltså 4 veckor sedan han var här och nu går det ytterligare 2 veckor till nästa gång. Det är ju inte första gången han gör så här heller.
Blir alltså ingen jul, inte heller kan vi fira stora sonens födelsedag som det var tänkt.
Verkligen att sätta barnens bästa först... eller ?
Vad gör man när det finns en lag som reglerar hur saker ska vara men inget som backar upp lagen om den inte följs ?
Det finns alltså ingen konsekvens.
Måste också passa på att skicka en litet tack till alla er som stöttat upp mig sista tiden. En speciell tanke till en man på DS som, trots sin egen enorma sorg tog sig tid och ork att skicka en tanke och en påminnelse om att hur illa det än är, så går man vidare på något vis. Du vet själv vem du är. Och Suz, min älskade vän som alltid finns.
Annars händer det inte så mycket här just nu. Som tur är har jag hundarna som håller mig på fötter. Hur illa det än blir så kan de alltid få mig att le. Hur gärna man än vill ligga kvar i sängen så kan man inte när de sätter fart och tycker det är dags att gå upp.
Jag menar, 8 bordercollietassar i magen och två iskalla valpnosar i ansiktet kan få upp vem som helst.
Valparna ser till att det aldrig riktigt blir tid till att sitta och fundera och just nu är det precis vad jag behöver. Bli distraherad. Skratta. Tänka på annat.
Vad dagen bjuder på vet jag inte riktigt än, men något ska man väl kunna hitta på, nu ska vi iaf ut och ha snörally med valpisarna i trädgården.
//
Trazzla
onsdag 23 december 2009
tisdag 22 december 2009
Dödsångest...
Total.
Vidrigt...
Vart man än vänder sig så är dom där... påminnelserna om den förbannade julen.
Allt så gulligt, juligt, glittrigt att känslan närmast kladdar sig fast i huden.
Man vill bara skrika.
Ångesten kommer krypande.. Nej, den kommer rullande som en stor våg, helt omöjlig att stoppa.
Alla vill ha en perfekt jul...
Dödsångest.
Total panik.
Slå mig medvetslös och väck mig efter påsk...
Typ.
Man kan inte komma undan. Det är jul överallt, på stan, på tv, i affärerna, bland vänner, grannar, i varje trädgård, i varje fönster... Inte ens posten kan man ta hand om utan att få en örfil. Julkort efter julkort med den hånfulla texten.. "god jul"....
Jag vill bara skrika ! VILKEN jul ???
Var är julefriden för oss som lider ???
Hur blev det såhär ?
Hur kunde något så vackert bli så smärtsamt ?
Går det någonsin över ?
Min julefrid försvann med mina barn, med vårdnadstvisterna, med misshandeln, med alla dåliga minnen.
Varje år stålsätter jag mig innan första advent. Varje år låser jag in mig, vägrar tala om vad som är fel, hur det blev fel. Varje jul får jag kämpa för att få luft i en tillvaro så fylld av smärta och sorg att de flesta skulle gå under.
I år har ni iaf fått en smula förklaring på varför...
//
Trazzla
Vidrigt...
Vart man än vänder sig så är dom där... påminnelserna om den förbannade julen.
Allt så gulligt, juligt, glittrigt att känslan närmast kladdar sig fast i huden.
Man vill bara skrika.
Ångesten kommer krypande.. Nej, den kommer rullande som en stor våg, helt omöjlig att stoppa.
Alla vill ha en perfekt jul...
Dödsångest.
Total panik.
Slå mig medvetslös och väck mig efter påsk...
Typ.
Man kan inte komma undan. Det är jul överallt, på stan, på tv, i affärerna, bland vänner, grannar, i varje trädgård, i varje fönster... Inte ens posten kan man ta hand om utan att få en örfil. Julkort efter julkort med den hånfulla texten.. "god jul"....
Jag vill bara skrika ! VILKEN jul ???
Var är julefriden för oss som lider ???
Hur blev det såhär ?
Hur kunde något så vackert bli så smärtsamt ?
Går det någonsin över ?
Min julefrid försvann med mina barn, med vårdnadstvisterna, med misshandeln, med alla dåliga minnen.
Varje år stålsätter jag mig innan första advent. Varje år låser jag in mig, vägrar tala om vad som är fel, hur det blev fel. Varje jul får jag kämpa för att få luft i en tillvaro så fylld av smärta och sorg att de flesta skulle gå under.
I år har ni iaf fått en smula förklaring på varför...
//
Trazzla
lördag 19 december 2009
Riktigt irriterad...
Varför säga man saker man inte menar ?
Varför bestämma saker om man ändå inte tänkt dyka upp?
Varför fråga om man inte vill veta ?
Mutter och morr...
Folk är irriterande...
Lång dag idag.. Lång dag igår.. Bättre dag igår än idag..
Bröderna bus stojar vidare, tyvärr inkräktar det på min sömn men det kan det vara värt.
Händer mycket runt omkring, det mesta är dock alldeles för privat för att skriva ner här.
//
Trazzla
Varför bestämma saker om man ändå inte tänkt dyka upp?
Varför fråga om man inte vill veta ?
Mutter och morr...
Folk är irriterande...
Lång dag idag.. Lång dag igår.. Bättre dag igår än idag..
Bröderna bus stojar vidare, tyvärr inkräktar det på min sömn men det kan det vara värt.
Händer mycket runt omkring, det mesta är dock alldeles för privat för att skriva ner här.
//
Trazzla
söndag 6 december 2009
Bröderna bus fortsätter att förgylla vardagen...
Med sina hyss. Lucky har utvecklat en fetisch för skor. Ratata.. jaa.. han bara leker bulldozer. Båda håller på att byta tänder och tuggar på det mesta.
De äter kanon nu båda två, Lucky som var så hysteriskt mager har börjat gå upp rejält i vikt. Bytte foder på honom förra veckan och det verkar funka riktigt bra nu.
Imorgon kommer viss vän på besök så ska vi ta med odjuren ut på stan en sväng, dessutom har hon med sig bästa julklappen, ever =)
Lyckades bränna mig illa häromdagen och när jag tog av bandaget idag var såret superinfekterat och äckligt. Brände mig sådär så det inte blev blåsor utan huden "smälte bort". Fick paketera om det med salvkompresser och grejer, hoppas nu bara att det inte blir ett stort fult är av det hela sen.
Skulle behöva få kontakt med folk som har djur. Nöt, får, gris, fjäderfä jaa.. lite vad som faktiskt. Behöver vänja odjuren i tid. Känner ni till något ställe vi skulle kunna få hälsa på så får ni jättegärna lämna en kommentar. Inga kommentarer publiceras utan att jag godkänt dom, så ni behöver inte oroa er för att lämna uppgifter där.
Nu ska jag passa på att försöka sova, medan valparna snusar.
//
Trazzla
De äter kanon nu båda två, Lucky som var så hysteriskt mager har börjat gå upp rejält i vikt. Bytte foder på honom förra veckan och det verkar funka riktigt bra nu.
Imorgon kommer viss vän på besök så ska vi ta med odjuren ut på stan en sväng, dessutom har hon med sig bästa julklappen, ever =)
Lyckades bränna mig illa häromdagen och när jag tog av bandaget idag var såret superinfekterat och äckligt. Brände mig sådär så det inte blev blåsor utan huden "smälte bort". Fick paketera om det med salvkompresser och grejer, hoppas nu bara att det inte blir ett stort fult är av det hela sen.
Skulle behöva få kontakt med folk som har djur. Nöt, får, gris, fjäderfä jaa.. lite vad som faktiskt. Behöver vänja odjuren i tid. Känner ni till något ställe vi skulle kunna få hälsa på så får ni jättegärna lämna en kommentar. Inga kommentarer publiceras utan att jag godkänt dom, så ni behöver inte oroa er för att lämna uppgifter där.
Nu ska jag passa på att försöka sova, medan valparna snusar.
//
Trazzla
fredag 4 december 2009
Låt mig presentera.... Bröderna Bus.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


