onsdag 25 november 2009

Händer massor här =)

Hinner inte riktigt med bloggen, trots att jag försöker.

Gaitis ringde häromdagen !!! Äntligen =)
Största chocken var nog att han ringde från ..... England ! Hmm... Hur hamnade han där tro ...?
Det var iaf väldigt skönt att höra att han inte är i Lettland, troligtvis så hinner han inte till Sverige innan jul däremot.

I lördags gjorde vi något riktigt skoj. Resultatet... Två monster =) Förklaring kommer, men senare, för nu vill monstrena ut...

//

Trazzla


tisdag 17 november 2009

Folk...

Jag blir så trött på folk.

Häromdagen pratade jag med en gammal vän på MSN. Vi har inte gått speciellt väl ihop sista två åren. Det hela slutade med att h*n blev sur mitt i samtalet och blockade mig, minuten efter försvann jag från dennes facebooklista.... och senare läser jag i vederbörandes blogg att det hela är MITT fel ! Dessutom skrivet så att vilken människa som helst, som känner oss båda kan lista ut vem h*n skriver om. När jag påtalar det på ett ganska trevligt sätt, försvinner blogginlägget och ytterligare ett dyker upp. Denna gång om otrevliga kommentarer. Helt sanslöst... Dessutom påstår människan att JAG sa upp kontakten ! Vem blockade vem ?

Ge fan i att hänga ut folk i din blogg så ska du se att du slipper kommentarer om det med.

//

Trazzla *Irriterad*




fredag 13 november 2009

Dagens horoskop...

Lyder:

You may feel ready to break out of a relationship that has had you in a bind for some time. If you can summon up the courage and sense of conviction, then it is perhaps best to make a clean break. The chances are that if it has been bad for you, it has been bad for your partner, too. It is time to forgive each other and move on.


Hmm... Vad ska man tro om detta då... ?

//

Trazzla

Sova var det ja...

Lättare sagt än gjort ibland.

Gav mig ut och tränade Lita bus iaf förut. Hade ett par extra händer så vi körde långa inkall. Funkade skapligt, iaf på slutet.
Svårtränad hund det där. Hur tränar man en hund som kryper vid minsta lilla "nej" ? Hmm... Att bara gå fram till henne och visa henne funkar liksom inte heller eftersom hon backar undan.
Hon lyckades helt super med platsliggningen däremot. Kunde (efter en hel del övertalning) tom ta ett steg över henne, hon ser dock fortfarande ut som om hon tror man ska trampa ihjäl henne.
Måste jobba på självförtroendet med den damen. Vi avslutade med godissök, lika poppis som alltid.

Har provat att ringa Gaitis. Fortfarande inget svar... Vad gör man ?
Det sista jag hörde var ju att han skulle komma hit... och sen... inte ett ljud.
Det värsta är att jag inte kan göra något mer än att fortsätta vänta och hoppas han är okej.

//

Trazzla






torsdag 12 november 2009

Uttråkad...

Livet utan Shype är lugnt och skönt... Ja.. men shit vad sugen jag är på att träna hund !
Gammelman är ju super att träna med... Men han är väl snäppet för gammal för att släpa runt på plan. Lita.. ja.. hon är ju hon.

Sugen på valp. Tävlingsämne. Vill så mycket, men har ingen hund till det. F*N...

//

Trazzla

onsdag 11 november 2009

Trött...

Ledsen, arg, irriterad, orolig...
Räcker inte till.
Når inte fram.
Ensam...

Har tusen tankar... mängder av ord...
Men kan inte formulera dom.

Sitter fast. På mer än ett sätt.

//

Trazzla * I behov av en varm famn*


tisdag 10 november 2009

Grå dag... på mer än ett sätt...

Håller på och städar garderober. Packat ihop 8 säckar barnkläder. Helt sanslöst vad kläder de där två trollen har.

Lägenheten ser ut som ett bombnedslag. Utövar förflyttningsprincipen.... får inte plats ändå.

Konstaterade att butikerna redan börjat med sina julgrejer.... ? Var tog sommaren vägen ? Först var det ljummet och nu är det snart jul ? Hur gick det till ?
Julen är, för övrigt, inte ett dugg lockande eller mysig när man vet att man ska spendera den ensam.

Haft konstant migrän i flera dagar. Vägrar att släppa. Mycket irriterande. Testat allt i tablettväg jag har hemma, sovit, druckit mängder med vatten, käkat...
Kanske dags att ta en tur till läkaren. Inte för att jag tror att de löser det denna gång heller.

Ska fortsätta städa garderober... Återkommer...

//

Trazzla *ensam och saknar*


lördag 7 november 2009

Hemma.

Mmm... Märkligt hur fort man vänjer sig av med att sova själv. Hade riktigt svårt att somna igår.

Lita klippt. Haha ! Hon ser ut som en blandning mellan en nakenhund och en disneyfigur =) Ska se om jag kan få till en bild sen så ni får ett skratt.

//

Trazzla




fredag 6 november 2009

i Oskarshamn...

Trivs ganska bra. Önskar Göran fick sova mer och jobba mindre, men det är ju inget jag kan styra över.

Lita fortsätter att testa Nemos gränser... Äta i samma skål.. funkar. Hoppa upp i Nemos säng.. funkar inte. Någonstans får man dra gränsen tyckte mallepojken =)

Har migrän och glömde medecinerna i Motala. Inte skoj. Bara att vänta ut det.

Funderar på att klippa ner Lita igen. Tänkte mig benpuffar, lång svans och man. Ja eller nej ?

//

Trazzla

söndag 1 november 2009

Så var vi en mindre...

Alldeles nyss försvann Shype ur familjen. Trist och kul på samma gång. Håller alla tummar för att det går bra för henne nu.

//

Trazzla